dubove.gov.ua
Телефони приймальні:
(03134) 7-21-92
(03134) 7-27-41
Верія для людей
з обмеженими можливостями
Дубівська селищна рада » Новини » Денис Каганець: «Докладаю максимум зусиль, аби досягти сталого розвитку Дубівської громади»
17
листопада
2021
2 019

Денис Каганець: «Докладаю максимум зусиль, аби досягти сталого розвитку Дубівської громади»


У жовтні минулого року завершився процес децентралізації й після оголошення результатів місцевих виборів зафункціонували новостворені територіальні громади. Серед них й   Дубівська селищна громада, яка об’єднала Калинівську та Краснянську сільські ради з Дубівською селищною радою. І ось вже рік  цей орган місцевого самоврядування очолює Денис Васильович Каганець. Тож яким видався перший рік роботи, яких результатів вдалося досягти та з якими проблемами довелося зіткнутися місцевій владі на етапі становлення Дубівської громади, говоримо з селищним головою Денисом Каганцем.
– Денисе Васильовичу, розкажіть, будь ласка, з яких першочергових кроків Ви як керівник громади розпочали роботу?
– Найперше, моїм завданням було згуртувати команду, яка б могла ефективно та цілеспрямовано працювати на благо громади. Оскільки до повноважень селищної ради перейшло багато функцій, необхідно було сформувати нові структурні підрозділи. Рішенням сесії утворили відповідні відділи. Паралельно була створена комісія, яка ретельно підбирала спеціалістів для роботи в селищній раді.  Після чого кожен відділ розпочав налагоджувати роботу. Ще однією непростою справою стала процедура прийому-передачі майна від району у комунальну власність громади. З цим завданням теж непогано впоралися. Нині більшість майна, яке раніше належало району, вже є комунальною власністю громади. Однак залишається невирішеним питання передачі земель, які РДА надала у постійне користування ДП «ЗВВО».
– Чи фінансово спроможною виявилася Дубівська територіальна громада?
Після об’єднання новостворений орган місцевого самоврядування мав бути у фінансовому плані спроможний, відповідно й надходження до місцевого бюджету громади мали збільшитися. Зокрема,  за рахунок податку на доходи фізичних осіб, з якого 60 відсотків направляються до казни громади, та акцизного податку. Частково сподівання виправдалися, однак не на всі 100 відсотків. Так, за 10 місяців 2021 року є недовиконання бюджету, адже із запланованих трохи більше 147 млн. грн. (з урахуванням трансферів)   до селищного бюджету надійшло менше на 10,7 млн. грн. Надходження з податку на доходи фізичних осіб виконано тільки на 86 відсотків, а надходження з акцизного збору –  на майже 90 відсотків, деякі надходження виконано на понад 100 відсотків, однак суми ці невеликі. До прикладу, надходжень з туристичного збору планували отримати  3 тис. грн., а надійшло 3240 грн.  Причина такої ситуації – це те, що бізнес працює у тіні: одні не оформлюють працівників, інші не у повному обсязі сплачують земельний податок та інше.
Варто відмітити тих підприємців, які сплачують найбіше податків. Так, найбільшими платниками податків з ПДФО у Калинах  є Куцин Ольга Іванівна,  Куцин Ганна Іванівна, у Дубовому – ТОВ «Навчальний центр Автолюбитель», ТОВ «КІК» та ФОП Ребар Павло Серафимович, а у Красній – МПП «Оріон». Також ДП «Мокрянське ЛМГ» сплатило до селищної казни рентну плату у сумі понад 800 тис. грн.
Нашим підприємцям треба зрозуміти одну просту річ: без належної сплати податків не буде наповнюватися казна громади.  А це означає, що і фінансувати значну частину закладів у громаді, не будемо спроможні. Під загрозою закриття тоді будуть ті заклади, які на повному фінансуванні з місцевого бюджету, а це садочки, школа мистецтв, МНВК тощо. Можуть залишитися без зарплат технічні працівники закладів освіти.
– Як стимулюєте підприємців працювати чесно та відкрито?
– До підприємців застосовуємо всі можливі законні методи. Це й звернення та прохання узаконити свій бізнес, і приписи за порушення законодавства. Так, ще на початку року створили комісію з перевірки суб’єктів підприємницької діяльності на дотримання законодавства про працю, саме члени цієї комісії проводять відповідну перевірку бізнесових структур. Найперше, намагаємося пояснити підприємцям, що сплачувати податки – то їхній прямий обов’язок, а якщо вони ухиляються від цього, то не тільки порушують закон, а й не наповнюють бюджет громади, а відповідно не підтримують роботу соціальних закладів у рідному селі чи селищі, не сприяють розвитку інфраструктури та добробуту населення.
Втішно, що результатів певних вже вдалось досягнути із взаємодії з бізнесом. Не всі, але багато тих, хто працював у тіні, поступово оформлюють необхідну документацію.
– На початку своєї каденції Ви говорили, що розвиток освітньої галузі буде у пріоритеті. Яких позитивних  змін у цій сфері вже вдалося досягти?
– Безперечно, освіта для місцевої влади є пріоритетним напрямком роботи. А тому робимо все можливе, аби  у навчальних закладах були сприятливі умови для навчання та виховання дітей. Влітку проведено перекриття даху на будівлі Калинівського ОЗЗСО І-ІІІ ст. Старий дах комісія ТЕБ та НС   визнала аварійним, і тому була загроза того, що школа не зможе запрацювати з 1 вересня. На щастя, нам вдалось провести роботи, і навчальний процес розпочався вчасно. Наразі триває реалізація ще одного проєкту з добудови чотирьох класних приміщень у Дубівському ЗЗСО І-ІІ ст. №1, де також проводиться й перекриття даху. Чимало зусиль доклали, аби у рамках державної програми Дубівський ОЗЗСО І-ІІІ ст. отримав новенький автобус. А на днях розпочато роботу з заміни старих вікон на нові на будівлі Дубівського опорного закладу. Кошти на проведення цих ремонтних робіт виділено з державного бюджету за сприяння народного депутата Василя Петьовки.
Створено КУ «Інклюзивно-ресурсний центр», який опікується дітьми з особливими освітніми потребами. Тимчасово цей заклад функціонував у приміщенні Калинівської школи. Вже розроблено проєктно-кошторисну документацію на ремонт приміщення колишньої їдальні Калинівського МВНК під КЗ «Інклюзивно-ресірсний центр». До речі, спеціалісти центру вже працюють з близько 50 дітками, які мають особливі освітні потреби.
Розпочато розробку проєктно-кошторисної документації на добудову нового корпусу на понад  200 учнів у Краснянському ЗЗСО І-ІІІ ст., де вкрай не вистачає класних приміщень для навчання учнів у першу зміну. Потребує реконструкції й будівля Дубівського ЗЗСО І-ІІ ст №2, де один з корпусів збудовано ще у довоєнний період. Тому плануємо розробити й проєктно-кошторисну документацію на реконструкцію цієї школи з добудовою нового навчального корпусу. Проведено корегування проєктів «Реконструкція частини приміщень ДНЗ №2 під реабілітаційний центр» та «Будівництво дитсадка на 100 місць у с. Калини».  





– Як влада дбає про охорону здоров’я мешканців  Дубівської громади?
- Маю відмітити, що тогоріч завдяки спільним зусиллям влади, громадськості та бізнесу у Дубівській лікарні вдалося зберегти стаціонарне та поліклінічне відділення. З утворенням Дубівської територіальної громади лікарню у статусі комунального некомерційного підприємства передали в її власність. Спочатку заклад підписав договір з НСЗУ на надання двох пакетів послуг – стаціонарної та поліклінічної допомоги, а зараз лікарня поширила перелік послуг і надає також паліативну допомогу. Заклад, загалом, обслуговує близько п’ятдесяти тисяч населення. Це не тільки мешканці нашої громади, а й сусідніх громад.
Ми добре усвідомлюємо наскільки важливо, аби у громаді була лікарня, тому підтримуємо роботу закладу. До речі, з місцевого бюджету спрямовує за рік близько 1 млн гривень на оплату комунальних платежів. Також місцева влада розробила проєктно-кошторисну документацію на капітальний ремонт будівлі медзакладу.  Намагаємося залучати й грантові кошти, аби оновити медичне обладнання. Що ж до будівель амбулаторій, яких у громаді є 2, то вони у хорошому стані.   Зокрема, завершено будівництво Краснянської АЗПСМ. На черзі – облаштування приміщення медичним обладнанням та меблями.
– Розкажіть про результати роботи у сфері соціального обслуговування населення?
– При Дубівській селищній раді діють відділення соціального захисту населення, служба у справах дітей та центр надання соціальних послуг. Ці підрозділи активно працюють над тим, аби допомагати соціально вразливим верствам населення.  
Відділ соціального захисту населення здійснює прийняття від суб’єктів звернень документів, які необхідні для надання соціальних послуг. Загалом, ЦНАПом прийнято 1536 заяви на різні види соціальних послуг. Розроблено цільові програми з підтримки вразливих верств населення, з протидії насильства у сім’ї тощо. Спільно з освітніми закладами відділ та служба у справах дітей організовують просвітницькі заходи на актуальні соціальні теми. Також бере участь у проведенні благодійних акцій, які ініціює керівництво громади. Зокрема, напередодні Великодня було придбано та вручено паски малозабезпеченим мешканцям громади. Крім того, відділ організовує відпочинок та оздоровлення обдарованих діток та дітей пільгових категорій. Впродовж цього року оздоровитись у санаторіях «МДЦ Артек», «Артек-Прикарпаття», «Молода Гвардія», ГРК «Горбок» мали змогу 26 дітей.
 Велика робота проводиться й службою у справах дітей, на обліку якої перебуває 45 дітей, позбавлених батьківського піклування, діти-сироти, діти-напівсироти та діти, що опинилися у складних життєвих обставинах. Основними завданнями служби у справах дітей залишається реалізація права кожної дитини, яка залишилась без батьківського піклування, на виховання в сім’ї, зменшення кількості дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, в державних закладах.
А ось центр займається виявленням неблагополучних сімей та осіб, що опинилися у складних життєвих обставинах.
–      Які послуги мешканці громади можуть отримати у Центрі надання адміністративних послуг?
–      Мешканці громади мають можливість  користуватися понад  90 адміністративними послугами, частина з яких – це реєстрація місця проживання, актів цивільного стану, соціальні послуги та інші.  У приміщенні Центру також працює співробітник пенсійного фонду, який приймає документи для призначення пенсії та надає консультації   (3 пенсійні послуги). Утворено віддалене робоче місце в селі Калини та в с. Красна, а  обов’язки адміністратора покладено на старосту, тут надаються 64 адміністративні послуги.
З  15 березня по сьогодні  ЦНАПом було надано 6397 послуг, найбільшим попитом користуються послуги з видачі довідок форми 13, реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання,  соціальні послуги,  послуга «пакунок малюка, послуги земельного характеру,  видач довідок,  надання усних консультацій.
–       Які результати роботи  нового комунального підприємства «Дубівське»?
–    Робота КП «Водоканал» та УЖКГ, які функціонували багато років до створення нового підприємства, були неефективними та збитковими. Крім того, комунальна служба була у занедбаному стані, а послуги, які вона надавала, були зовсім неякісні. Тож нині ці установи проходять процедуру банкрутства. Натомість зафункціонувало нове комунальне підприємство «Дубівське». З ним   мешканці багатоповерхівок укладають угоди на комунальні послуги. Варто додати, що для прозорості роботи тепер оплата комунальних послуг проводиться через банк, а не через контору УЖКГ. А для того, аби служба не була збитковою, необхідно було збільшити тарифи на послуги.
Селищна рада запланувала придбати і встановити два потужні насоси, аби вирішити проблему недостатнього тиску у мережі централізованого водопостачання. Вже розроблено проєктно-кошторисну документацію на будівництво каналізаційних очисних споруд та водопровідних мереж. Однак вирішити всі назрілі питання у комунальній службі відразу не можемо, на все потрібний час.
 –     А як покращуєте дорожню інфраструктуру?
–      Ремонт комунальних автошляхів теж у пріоритеті. Спільно з мешканцями населених пунктів проводимо ремонт комунальних вулиць. Наразі частково проведено поточний ремонт шляхів у с. Красна та смт Дубове.   У Калинах заасфальтовано частини вулиць Бачинського, Івана Франка, Залізнична та Гагаріна.  І що дуже втішно, вдалося знайти спільну мову з обласною владою і провести ремонт дороги обласного значення у межах Дубового. На відстані 3 км було капітально відремонтовано шлях на головній вулиці громади. Також за кошти з селищного бюджету проведено ямкові  ремонтні роботи на центральній дорозі через усю громаду.

– Як розвиваєте культурно-туристичний потенціал громади?
– Пандемія внесла певні корективи в цю сферу життя громади. За 2020 рік майже не проводилися масові заходи та й підприємства у сфері туризму відмічали дефіцит візитерів. Однак вже у 2021 році, влітку та на початку осені, епідеміологічна ситуація у країні та, зокрема, на Тячівщині,  дозволяла проводити такі бажані святкові заходи. Спільними зусиллями влади, бізнесу, Молодіжної ради і талановитих вихованців Дубівської школи мистецтв було проведено ряд святкових дійств. Це велопробіг, турніри, а також святкові концерти до Дня молоді та Дня Конституції, Дня Незалежності, гастрономічний фестиваль «Яфина-фест» тощо. А з метою налагодження співпраці влади та бізнесу у сфері туризму нещодавно було проведено семінар на базі комплексу «Великий» за участі провідних туризмознавців області. Під час заходу відбулась презентація іменного торта Дубового, дегустація виробів крафтових виробників та  презентовано Топ-20 туристичних магнітів громади.
Крім того, налаго
джуємо і транскордонні зв’язки. Нещодавно приймали у громаді делегацію з Чехії. Задля популяризації та збереження культурного надбання громади заплановано провести ще кілька тематичних свят. Зокрема, Андріївські вечорниці, «Вертеп-2022» та відродити свято «Весняний полонинський хід». І, звісно, це святкування 100-ліття від дня народження лауреата Шевченківської премії, нашого земляка, відомого письменника Івана Чендея. Якщо епідеміологічна ситуація буде сприятлива, то у наступному році, окрім тих, що започаткували цьогоріч, організуємо і нові заходи.
–      Як селищна влада вирішує питання благоустрою?
 –   Дбаємо й про чистоту та затишок у населених пунктах. Ще навесні проведено акцію з прибирання території громади від сміття, ліквідовано найбільші стихійні смітники. А надалі, аби попередити утворення звалищ, хочемо встановити систему відеонагляду по всій громаді.  Крім того, ця система допоможе й поліцейським контролювати криміногенну ситуацію у регіоні.
Дбаючи про благоустрій та безпеку в громаді, на днях буде реалізовано проєкт з реконструкції вуличного освітлення по центральній вулиці у смт Дубове та с. Калини. А при в’їзді та на виїзді з громади буде встановлено стели «Дубівська громада». Також хочемо реконструювати й сквер та дитячий майданчик у селищі, для цього вже розроблено ПКД.
–  Чи є умови в громаді для активного відпочинку?
–  Для того, аби молодь і доросле населення були здоровими та мали можливість з користю проводити дозвілля, селищна влада сприяє створенню відповідного простору. Так, біля стадіону «Карпати», на території Дубівського ЗЗСО І-ІІ ст. №1 завершуються роботи з встановлення майданчика з тренажерами – воркаут.  Роботи здійснюються за кошти з державного бюджету, які виділено за сприяння нардепа Василя Петьовки. Також спортивний майданчик з вуличними тренажерами буде встановлено на території Калинівського ОЗЗСО І-ІІІ ст. Цей проєкт фінансується за грантові кошти. КУ «Агенція розвитку Тячівського району» у партнерстві з селищною радою подала цей проект на конкурс ініціатив місцевих карпатських громад, що проводила Асоціація органів місцевого самоврядування «Єврорегіон Карпати – Україна», і виграла його. Працюємо над тим, аби ближчим часом реконструювати й стадіон у Дубовому. Крім того, намагаємося залучати до спорту всіх мешканців громади, організовуючи та проводячи різні спортивні заходи. Зокрема, до Дня Конституції було проведено яскравий і цікавий велопробір «Пий буркут - крути педалі». Понад 50 мешканців громади здійснили велозаїзд від центральної дороги у с. Красна до мінерального джерела «Красношурка». Проведено до Дня фізичної культури та спорту спринтерські забіги, волейбольні та футбольні турніри. А нещодавно з нагоди дня народження першого директора ЗВВО Дмитра Подольського проведено іменний футбольний турнір.
До речі, підтримують розвиток спорту у громаді й наші партнери ГС «Асоціація європейського розвитку карпатського регіону», які нещодавно подарували ФК «Карпати» та волейбольній шкільній команді спортивний інвентар. 




– Дубівська громада – одна з небагатьох новостворених громад у районі, де діє Молодіжна рада.   Розкажіть про роботу цього дорадчого органу.
 – Наша Молодіжна рада – це колектив успішних, креативних та ініціативних молодих мешканців. Очолив раду перспективний й талановитий співак, режисер Віталій Горбей. Під його керівництвом молодь організовує святкові концерти, флешмоби, проводять вечірні покази кінофільмів у будинку культури, щотижня з юними мешканцями громади організовують дні настільних ігор, долучаються до громадського життя. А на днях вони спільно з селищною радою провели акцію й висадили 50 дубів вздовж вул. Набережна.  Має Молодіжна рада і свою так звану фішку. Започаткували та розвивають ютуб-канал, знімають сюжети про святкові заходи, про туристичні родзинки краю, про автентичні страви тощо. Вірю, що за такою молоддю майбутнє нашої громади.
– Поділіться планами на наступний рік.
–  Задумів багато, а роботи ще більше. Найперше, хочеться завершити розпочаті ремонтні роботи в освітніх закладах., а для Краснянської школи і Дубівського ЗЗСО І-ІІ ст №2 завершити розробку ПКД. Маємо намір також провести реконструкцію котельні у Дубівському опорному закладі. Завершити розробку ПКД на будівництво очисних споруд. За можливості будемо асфальтувати комунальні шляхи, хочемо реконструювати й стадіон «Карпати» тощо. Залучившись підтримкою громади, дуже сподіваюся, що намічені плани вдасться реалізувати.
– Успіхів Вам. Дякую за інтерв’ю.
Розпитувала Л.БІЛАК.






Прокоментувати
Введіть код з картинки:* оновити, якщо не видно коду